אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

תקציר מנהלים

שואלים אותי לא מעט על עיקרי הדברים, אז הנה תורת הבריאות של Primal לעומת התפיסה המערבית המקובלת, על רגל אחת.
גזור ושמור.

תזונה בריאה - Primal / Paleo

היפותזת השומן המקובלת

בסיס מדעי: תזונה מרובה פחמימות מעלה את רמת האינסולין, יוצרת רעב, מובילה להשמנה כתוצאה משיבוש במנגנון צבירת וניצול השומן, יוצרת דלקתיות, מחלות והתקפי לב.

הדברים מבוססים מאוד מדעית, ואפשר לקבל עוד הפניות וחומר אצלי. בכיף.

בסיס "מדעי": פסיכולוגיה של אכילת יתר של שומנים בנוסף לפעילות חסר מוביל להשמנה המתבטאת בשומן וכולסטרול רע היוצרים מחלות והתקפי לב.

ההנחות מבוססות על מחקרים ישנים ומוטעים, מתוך קבעון מחשבתי שנכשל במציאות ובמחקר העדכני

מסקנה: המנעות מדגנים, סוכרים ושמנים גרועים תביא שליטה על רמת הייצור של האינסולין, תיצור איזון מטבולי ובריאות מתמשכת, ללא תחושת רעב.

מסקנה: הגבלה קלורית (לאכול פחות) והמנעות משומנים היא המפתח למשקל תקין.

בפשטות: שמירה על תזונה טבעית ופעילות גופנית טבעית, שהיו הבסיס להתפתחות האדם (ציידים-לקטים)

בפשטות: תזונה מערבית מודרנית (חקלאות, הקיימת רק כמה אלפי שנים) צריכה להיות הבסיס לרוב תזונת האדם והמזונות הטבעיים הם מזיקים.

המציאות: השגת משקל יציב, פחות תחושת רעב, תחושה "קלה" ואנרגטית, אין הגבלה על כמות הצריכה הקלורית, שיפור מיידי בכל ממדי בריאות הדם.

המציאות: תסכול, דיאטות לא יעילות, מעגלי עייפות ורעב, עליה בתפוצת המחלות. עליה עולמית מתמשכת בכמות ההשמנה. נתוני בריאות הדם נותרים גרועים.

מה אוכלים: הרבה בשר ודגים. הרבה מאוד שומנים טובים (אגוזים, קוקוס, חמאה, שמן זית, אבוקדו), ירקות חופשי ופירות במידה.
לא אוכלים סוכרים, דגנים (לחם, פסטה, קרקרים). תפוחי אדמה ואורז אוכלים במידה. לא צורכים כלל שמנים צמחיים (סויה, תירס, חמניות ודומיהם) ולא ממתיקים מלאכותיים.

מה אוכלים: אוכלים 60% פחמימות, ממתיקים מלאכותיים, וכמעט ולא אוכלים שומן

מהו כושר: מעט אימוני ריצה קצרים ואינטנסיביים (אינטרוולים), מעט אימוני כח (הרמת דברים כבדים), והרבה תנועה איטית (הליכה, טיול), יביאו לשריפת שומנים וחיזוק הגוף והשרירים.

מהו כושר: פעילות אירובית כרונית במטרה "לשרוף" מקסימום קלוריות. פעילות כזו מעלה את הדלקתיות ואת הפציעות ואינה מותאמת לגוף האדם.


נשמח לשמוע הערות ומחשבות בתגובות.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

אני דווקא קראתי את הספר "נולדנו לרוץ" ובו מוסבר שאנחנו אבולציונית מאוד מותאמים לריצה למרחקים ארוכים, פשוט הנעל המודרנית גורמת לכך שתדרוך על הצד האחרוי של הרגל,על העקב. לעומת נעליים של לפני תעשיית הנעליים שבה לא הייתה סטייה זויתית וגרמה לכך שהיית דורך כמו שהורגלת בטבע, על הצד הקידמי של הרגל, על הכריות ובכך באופן טבעי סופג את הזעזועים. כמובן יש התייחסות בספר להיבט הזיעה, מי שמעוניין לידע נוסף יכול להתרשם מהסופר בהרצאה שהעביר ב-ted, תרשמו born to run, פשוט ראיתי את הספר הזה ליד הספר של מר קדמוני בסטימצקי, כל השאר די מסכים בן אדם.

בקשר ל"מהו כושר" יש תיאוריה המתייחסת לכך שביולוגית נועדנו לרוץ למרחקים ארוכים, תרשמו BORN TO RUN ב-TED

הוסף רשומת תגובה