אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

להיות בכושר או להראות בכושר?


רבים מאיתנו רוצים להיות ב"כושר טוב".

כבר דברנו כאן לא אחת על מהו כושר טוב, ועל העובדה המצערת שאנשים רבים מאמינים שסבולת לב-ריאה היא היא מהות הכושר ואין בלתה. אנחנו הרי דוגלים בכושר נרחב, פונקציונאלי, המתאים לפרופיל הגנטי הטבוע בנו ושאליו התפתחנו במיליוני שנים: יכולת תנועה, מהירות, חוזק פיזי וגם סבולת, אבל ודאי שלא רק. אנחנו מאמינים בכושר המשרת שרידות.
אז מקומות שונים מפרסמים את ההגדרה שלהם לכושר טוב. יש המגדירים זאת כריצת מרתון (עיוות קל של תפיסת כושר טוב, בעיני), יש המגדירים זאת באמצעות "בוחן מסלול" בצבא, יש מבחני כושר לקבוצות כדורגל או פוטבול, יש גיבושים בצבא, יש בלוגים שונים, יש טבלאות, וגם אנחנו כאן רשמנו כמה רעיונות שלנו על מהי רמת כושר בסיסי נדרשת ואפשרית מכל אדם.
לא נכריע בסוגיה זו כעת, ואיש הישר בעיניו יעשה.
אבל, מעניינת שאלה אחרת: מה יותר חשוב לכם, להיות בכושר מעולה (על פי הפרמטרים שבחרתם), או להראות בכושר מעולה (למשל, כשאתם הולכים לים), והאם יש קשר בין השניים? ומי משפיע על מי?
טוב, די ברור שאם אתה מעשן, בלתי פעיל, אכלן ג'אנק פוד וסטלן, כנראה שאתה לא נראה טוב במיוחד (אבל יש יוצאי דופן, אני מודה). לעומת זאת, אם אתה רק רוצה להראות טוב (אתלטי, גמיש, קוביות בבטן??), ואתה מאמץ דרך חיים של תזונה בריאה ופעילות במטרה לשפר את המראה, האם הכושר שלך ישתפר גם הוא בהתאם? מה יקרה?
מה נדרש ממך כדי להראות בכושר לעומת מה נדרש ממך כדי להיות בכושר, והאם העובדה שמישהו נראה כושר מעידה על כך כי מה שהוא עושה, כנראה מספיק כדי לתת לגוף את הגירוי והעומס כדי לבטא בצורה מיטבית את הפוטנציאל הגנטי שלו?
ואולי השאלה היא בכלל אחרת: מה צריך לעשות כדי להרגיש טוב?
אז היום בעיקר שאלות ומעט תשובות.

אה, ומי שבעניין, יעשה את אימון היום: 50 זריקות כדור כח, 25 מתח, 40 זריקות כדור, 20 מתח, 30 זריקות כדור, 15 מתח, 20 זריקות כדור, 10 מתח. סה"כ זה 150 זריקות כדור ו-70 מתח. עדיף מתח L.

שורה תחתונה: תנו לנו מחשבות, תגובות ותוצאות.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

האימון כנדרש+, כי בטעות הוספתי עוד סיבובון של 10 כדור ועוד 5 מתח יותר מהנדרש. כך או אחרת, 13:31. (מתח רגיל, כדור 7 ק"ג למטרה בגובה 3 מטר).

באופן משעשע למדי, מארק כתב הערב פוסט על אותו הנושא
http://www.marksdailyapple.com/health-vanity

ואולי גם הוא קורא אותי ולא רק אני קורא אותו.
נובאמת.

הוסף רשומת תגובה