אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

יבול מחצית ראשונה 2012


אחת לרבעון או אחת לשנה אני משתדל לחזור אחורה מעט ולהביא את המיטב של התקופה האחרונה כאן בבלוג. אין מדדי איכות אמיתיים אלא התחושות שלי, ומכל מקום, רשימה זו באה בעיקר כדי לשרת אתכם. וקצת אותי.

בהתבוננות לאחור, נראה ש2012 או לפחות החצי הראשון שלה, מתאפיינים במיקוד על בריאות ועל דרכים ושיטות כיצד להמנע מתחלואה ולהיות מודעים יותר לסכנות האורבות לפתחנו ולבריאות שבהישג ידינו.
הפוסטים החשובים ביותר, בלי ספק הם על הסימנים המעידים לאי-בריאות לבבית ופוסט ההמשך על הפעולות אותן יש לבצע כדי להפחית את הסיכון שלכם. בהקשר זה היה גם פוסט חשוב על משמעות המחקר הסביבתי האחרון המתיימר לקבוע כי בשר אדום מסוכן ומעודד מוות ותחלואה, ובאופן דומה כיצד רבנים ובכלל אנשים קובעים כי דווקא שמן קוקוס אינו בריא ומסוכן, בעוד שלא כך הוא הדבר (לשמן איכותי כמובן). ושוב כתבתי שכמובן הבשר האדום לא יהרוג אותנו, וזה פוסט שזכה להמון תגובות. כתבנו על מיתוסים מול מציאות ומעשים בכל הנוגע למהי תזונה טובה לילדים. ועל מהם עשרת מזונות העל שלי.
חוץ ממזון כתבתי די הרבה על אנשים משמעותיים שאפשר ללמוד מהם כמו אלוף במיל' יצחק בריק בפוסט על אנשים ויכולות וכמו פרופ' מרים גיליס קרליבך, סבתא שלי, בנסיעה שלנו לגרמניה. לעומת אנשים חיוביים כנ"ל היתה גם גברת אחת שעצבנה אותי מאוד מאוד.
דיברתי לא מעט, מסתבר, על איך לחיות חיים של פעם במציאות של ימינו. כמו איך עושים ליל סדר לשבט שלם, איך להיות מאושר גם היום לבד, ואיך להיות מאושר במעגלים החברתיים שלך.
במסגרת ההמלצות ומדריכי הקניה המלצתי על שיטות ושיקולים לבחירת גריל גז, על נעלי ריצה יחפניות של vivobarefoot, ועל הספר המצוין של ד"ר יובל נח הררי - קיצור תולדות האנושות.

והיו לנו שלושה פוסטים אורחים שזכו להצלחה. שניים מצויינים של יריב כרמלי על התזונה לאנשים המתאמנים לתריאטלון או לספורט סבולת אחר ועל שיטות האימון בהן הוא נוקט, ופוסט אורח קצר וחביב של ד"ר יובל נח הררי.

היו גם כמה מתכונים לא רעים.
וגם מצאתי את ההוכחה שאכן החסידות אחראיות ללידת התינוקות. סוף סוף. 
היו עוד רבים שלא נכנסו לכאן, אבל בכל זאת, אי אפשר הכל.


ואחרי כל הרשימה הזו - ספרו לנו על מה אהבתם ומה אתם רוצים לשמוע ולקרוא בחצי הבא של השנה!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 19 comments

19 הערות קוראים:

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

דעאל, יש לך בלוג מצוין- אינפורמטיבי ומעשיר, ויחד עם זאת כתוב כך שמעניין לקרוא. כיף לקרוא וללמוד.
תודה.

נהנה מאוד לקרוא בבלוג ואוהב מאוד את צורת הכתיבה שלך, אספר אפילו שהרבה פעמים גרמת לי לצחוק.

הייתי שמח לקרוא על קרוספיט שוב, אני יודע שכאשר הבלוג היה עוד בחיתוליו כתבת על זה הרבה, אבל בכל זאת הייתי שמח לקרוא על איזה מאמר-שתיים על קרוספיט.

עדאל, שלום, אני עדיין מקווה לתגובתך בקשר למה שכתבתי לפני איזה שני פוסטים - האם אתה מתנגד לתזונה עתירת פחמימות ג כשמדובר בנערה רזה וחלשלושית כמוני, שחיה בסבבה עם עובדת היותה חלשלושית כי רוב היום שלה זה בעבודה בישיבה והתזונה עטירת הדגנים המלאים מועילה לי יותר מכל תזונה אחרת (וניסיתי אחרות!) ומפיקה את התוצאות הטובות ביותר ממוחי.
כמו כן שתזונה עתירת פחמימות ודלת חלבון אמנם אינה מיטיבה עם בניית מסת שריר אך כן מיטיבה עם הארכת חיים

אנונימית, הנה יש כאן פוסט במיוחד בשבלך:
http://www.kadmoni.com/2012/03/blog-post_11.html

דוד, הפוסט שהזכרת לא עונה על שאלתי (מה רע בלהיות רזה וחלשלושה אך בעלת תוחלת חיים ארוכה), הוא רק מסביל מדוע לא חייבים להתאמן בשביל הרשות לאכול שומנים ובשר.

ודעאל - עדיין מייחלת להתייחסותך :(

שלום עדאל, ותודה מאוד על המידע החשוב והרציני.
בדיקת צפיפות עצם, גילתה שאצלי העצם חלשה יחסית, ואני בסיכון בינוני לשבר בצוואר הירך. הרופא אמר לי שבגילי (50)שאין דרך להחזיר לעצם את הסידן האבוד, ואפשר רק לשמר את המצב הקיים, ולמנוע התדרדרות. וזאת ע"י התעמלות עצימה, ותוספת סידן.
מה אתה יודע על הענין - האם כן קיימת דרך להחזיר את העצם לחוזקה?

לאנונימית. עד שדאעל יתפנה:

רזה וחלוש חי יותר זמן, את חוזרת על זה כאקסיומה, אבל למה נדמה לך שזה חייב ללכת יחד, למה את מניחה שרזה וחלוש חי יותר מאדם בכושר.

מהיכרותי את הנושא, מסת שריר ואחוזי שומן ברמות הנכונות מגדילים סיכוי לאריכות ימים.

תודה דעאל,
אני מכור לבלוג שלך.
מי יתן והבשורה תופץ בארץ בעזרתך.

לאנונימית, אולי את מחכה לתגובה של דעאל אבל כמה מגיבים שונים ענו לך תשובות לעניין.

אנונימית בעלת צפיפות עצם נמוכה -
מידיעתי ישנם 3 גורמים שמשפיעים על צפיפות העצם והם -
ויטמין D (תוספים או חשיפה לשמש),
אימוני התנגדות ופעילות פיזית - אימוני משקולות מחזקות ובונות את העצם,
וסידן.
אלה העובדות, להבדיל מתנובה ומועצת החלב שנותנים לנו לחשוב שאם נאכל הרבה מעדן דני וחלב עם קורנפלקס כל יום, העצמות שלנו יהיו חזקות-חזקות. לא כך הדבר.

הנה עוד כתבה בשבילך
http://www.marksdailyapple.com/calcium-for-women/#axzz1zgJPC3Jo

שלום לכולם ותודה על הפרגונים. תענוג להעלם ליום אחד ולראות את הקהילה והתשובות ההדדיות! אתם עשר.
ולשואלים בקצרצרה (תשובות מפורטות יגיעו):
1. לסידן אני מסכים: צריך פשוט לאכול יותר דברים עם סידן: דגים וירוקים, לעשות אימוני משקולות (!) ולתסף ויטמין D ומגנזיום. לעולם לא מאוחר מדי!
2. לתזונה מבוססת פחמימות. כאן יש הרבה מה לתהות על מטרותיך. האם להשאר "חלשלושית" כלשונך היא מטרה או להאריך חיים? להארכת חיים למשל ידוע כי קופים שגדלו בתנאי חוסר מזון מתמיד האריכו חיים, אבל גם איבדו הרבה משמחת החיים ונטו לדכאון. לא תודה. אפשר גם לחיות עם הרבה פחמימות כל זמן שאינן רעילות (=דגנים, סוכרים), וכל זמן שזה עושה לך טוב ואת בריאה, אבל אני לא אמליץ על כך. סיכויי שרידותך, החלמתך מטראומה, התמודדותך עם תחלואה - כולם יהיו טובים יותר אם תהיי חזקה יותר. נפש בריאה בגוף בריא.
וחומר למחשבה:
את לא צריכה להיות ולא תהיי לעולם שוורצנגר, אל חשש. אבל ההגדרה העצמית כ"חלשלושה" אולי מעידה על חוסר. האם תהיי מסוגלת לטפס לחלון גבוה כדי להציל את עצמך משריפה? האם תהיי מסוגלת לברוח ממש מהר אם תרגישי מצוקה אמיתית חלילה? האם תהיי מסוגלת לסחוב על הידיים לאורך קילומטרים ילד ששבר יד או רגל באמצע טיול (וזה קרה לי באמת)? לא בטוח שזה חיוני ביום יום, אבל זה עלול לפגוש כל אחד מאיתנו.

דעאל,
זה מה שיפה בעידן המודרני. הסיכויים למות מאסון טבע (כמו לטפס על חלון בשריפה או לברוח ממש מהר...) נמוכים בהרבה מהסיכויים למות מסיבות בריאותיות. כשאני אומרת חלשלושה אני לא מתכוונת למי שלא יכולה לסחוב את רגליה אלא פשוט לבחורה רזה ולא שרירית ובכושר גופני ירוד במקצת. ידוע שמיעוט אכילת חלבון מן החי מסייעת לאריכות חיים (ויש די מחקרים בנושא). לי לא ברור למה אני צריכה לבסס את תזונתי עליהם, ולתת להורמוני הגדילה להיות מופרשים דרך קבע, אם אין בכוונתי להזין מסת שריר משמעותית ואם טוב לי לחיות עד גיל 100 כשלארוחת צהריים אני אוכלת נזיד עדשים

לאנונימית חלשלושית: נראה לי שאת נוטה מהר מאוד להאמין למחקרים ומידע מסוג מאוד מסויים (שאולי נמצא בפורום טבעונות/אנונימוס) אבל שוב ושוב מסרבת להאמין למה שאומרים לך פה כולם באתר. אכילת חלבון ושומן מן החי היא בריאה. אכילת דגנים וסוכרים היא לא בריאה. יש מספיק פוסטים וקישורים באתר הזה שמסבירים למה. בהצלחה בכל דרך שתבחרי.

http://www.twitvid.com/VUQ9L
Hungry for Change
אני חושב שזה סרט חובה צפיה עבור הקדמונים המתחילים.

איזה קטע! אתמול בלילה הייתה את התכנית הזו (אני חושב שיש כמה) בערוץ 8 כחלק משבוע האוכל, שהיה מרתק דרך אגב.
אם כי במה שהיה אתמול הייתה אג'נדה מאוד ברורה של צמחונות וRAW FOOD שקצת הרתיעה אותי, אבל מעניין מאוד. אני מצטרף להמלצה.

התוכנית ששודרה אתמול הייתה http://www.videosurf.com/video/food-matters-flv-mp3-1204555454

וכן, בחלק קטן מהתוכנית מדובר על RAW FOOD, אבל רוב רובה של התוכנית דובר על תזונה ו-וויטמינים ועל כמה שלא נותנים להם מקום ברפואה המודרנית.

התוכניות האלה בהחלט טובות וחשובות בהפצת הבשורה של חזרה לאוכל טבעי ובריא. אבל מצאתי את עצמי יושב ומחכה שמישהו יזכיר, בטעות, אולי גם דוגמא אחת קטנה למזון בריא מהחי.
האידאל שהם ציירו שם כלל הרבה מיצי ירקות וניקוי רעלים וכל מיני דברים בסגנון. קשה לי קצת עם זה שעדיין, בשורת הבריאות עוברת רק דרך צמחונות/ווגניזם ואם יש אזכור של שומן מהחי זה שולי מאוד וכולל משפט כמו "דגים שמנים....וחוזר מיד למיץ ברוקולי.

אז אני לא מתלונן, רק חולק את מעט התסכול שזה עורר בי.

דעאל,
הדיון http://www.marksdailyapple.com/forum/thread59985.html
שווה קריאה. לדעתי כדאי לך לשנות את השורה "צרוך מעט מוצרי עמילן ואל תצרוך סוכר." במשבצת בצד.

הוסף רשומת תגובה