אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מחשבה מעמיקה מס' 3

בלי פאניקה.

הנה ציטוט יפה מתוך ספר חביב ביותר שקראתי השבוע. אלגנטיות של קיפוד שמו, ספרה של מוריאל ברברי המתורגם באופן קולח (מצרפתית, תרגמה שרון פרמינגר). לא נרחיב אך נאמר בקצרה שהספר מתאר את קורותיהן של שוערת בניין דירות בפריז ושכנתה הצעירה בת ה 12. הקטע להלן העלה על פני חיוך, וחשבתי שהוא מתאר יפה כמה ממחשבות ה PRIMAL שבלוג זה עוסק בהן מפעם לפעם. הכותבת היא נערה מחוננת בת 12, וקצת (הרבה) פלצנית, וכותרת הפוסט היא העתק של שם הפרק המקורי ממנו מובאה זו מצוטטת (עמ' 54):

"...אין דבר קשה וחסר צדק יותר מהמציאות האנושי: בני אדם חיים בעולם שבו הכוח טמון במילים ולא במעשים, שבו היכולת החשובה ביותר היא השליטה בשפה. וזה נורא מפני שבבסיס אנחנו פרימטים שמתוכננים לאכול, לישון, להוליד צאצאים, לכבוש לנו תחום מחיה ולהגן עליו, ודווקא המוכשרים ביותר למשימות האלה, החייתיים ביותר מבינינו, נדפקים תמיד על ידי אחרים, על ידי אלה שיודעים לדבר יפה אבל לא יהיו מסוגלים להגן על גן הירק שלהם, לצוד ארנבת לארוחת ערב או להתרבות כמו שצריך. בני אדם חיים בעולם שבו החלשים הם השולטים. זה עלבון נורא לטבע החייתי שלנו, מין סטייה כזאת, סתירה עמוקה".

מה אתם חושבים? שנדבר על זה? :-)

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 8 comments

8 הערות קוראים:

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

Tabata Something Else
Pull ups – 29 Push ups – 80 Sit ups – 92 Squats – 120
Total 321

לעזאזל.. המתח הרגיש כל כך כבד היום
לא מרוצה
לסיום התפרקתי בחמש דקות קפיצה בחבל

אוי.. סליחה על הבלאגן :)

מורן אני סוף סוף מסכים עם כמעט כל מה שרשמתה,
אכן התוכנית של קרוספיט (או כל תכנית אחרת) אינה אופטימלית לכושר כללי. כושר כללי זה מושג לא ברור ולכן לא יכול להיות אופטימום, מי שרוצה אופטימום צריך להגדיר מטרות ברורות כמו אני רוצה סקואט 150 ק"ג , לרות 400 מטר פחות מ דקה, ולעשות 200 שכיבות שמיכה רצוף למשל ולבנות תוכנית בהתאם למטרות שהגדיר כשהו מבצע אימון כל אימון יש לו מטרה מוגדרת ואתה אמור לדעת בדיוק למה אתה מבצע כל תרגיל אין שום דבר רנדומלי. אבל זה כמובן לא אומר שקרוספיט לא תוכנית טובה לכושר כללי בכל זאת כל מי שניסה אותה הרגיש שיפור בכל אחד ממרכבי הכושר ולאורך תקופה ארוכה של שנתיים לפחות. זה שקרוספיט נורמלי לא מצליח לעשות 200 ק"ג סקואט לא אומר כלום על איכות התוכנית, זה כבר התמכות ספציפית (דרך אגב לא ניראה לי גם שבתוכנית SS מגיעים ל 200 ק"ג סקואט רוב האנשים שלא בורכו בגנטיקה של מוטנט יתקעו בשלב מוקדם יותר). הדבר היחיד שאני לא מסכים או יותר נכון לא בטוח כמוך הוא שהתקדמות לינארית היא המתכון הנכון להשיג כושר כללי, אני בא מרקע של אומנויות לחימה ששם המטרה לנצח בקרב בזירה כל שאר הדברים הם אלמנטים שדרושים כדי להשיג את המטרה מלחום נדרש סיבולת ,כח, כוח מתפרץ טכנקיה אני חושב שהדרישות שם מאוד דומות למטרות שקרוספיט מציבה האימונים בחלקם לא ממש קשורים ישירות למטרה הם תורמים, לוחם זירה למרות שהוא נחשב ע"י רבים כאטלט ברמה גבוה ונדרש ממנו כח לאו דוקא יהיה מסוגל לבצע סקואט גדול או לרוץ כמו אצן עדיין זה לא אומר שהוא לא בכושר מעולה, אם מסתכלים על תוכניות האימונים של לוחמים ואים תבנית שמכילה הרבה אימונים עצימים שמשלבים אלמנטים של כח סיבולת ולא רק קרבות אימון, רוב התוכניות הן לא לינאריות, תוכנית לינארית מאוד מתאימה לפאורליטינג או הרמת משקולות אולימפית ששם הדרישות מאוד ספציפיות כאשר אתה מסתכל על ענף ספורט שהדרישות שלו יותר מגונות התוכנית בדרך כלל לא לינארית כמו "conjugate periodization" או "undulating periodization" נמצאות בשימוש אני לא יודע להגיד מה האימון האופטימלי אין ממש מחקרים שאני יודע עליהם על לוחמי זירה וכל אחד יש לו תוכית שונה, וכמו שכולם יודעים מזמן כולם הבינו שהדרל האופטימלית היא שימוש בסמים וסטרואידים ככה שכל אחד צריך למצוא את הדרך האופטימלית שלו.

חימום: 200 קפיצות בחבל, מתיחות, כתפיים, 10 Chest-Slap Pushups
אימון:
CFE 6x3min Alt. Rest
6x3 min intervals
Rest 1 min on intervals #1, 3 and 5. Rest 3 min on intervals #2 and 4.
אחרי 40 דקות עובד על הנקודות החלשות שלי
20 OHS @ 60% = 37.5 kg
20 Back Squats @ 60% = 70kg
10 Knees to Elbows
3X10 Deadlift @ 40kg
L Sit Holds 2X5 sec in dips
40 Lunges with 20kg plate on the back

הוסף רשומת תגובה