אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

בחזרה לשורשים או כושר בכל מקום

האדם הקדמון מעולם לא "עשה כושר". לא היו לו נעלי ריצה, לא היו לו משקולות, לא חבל קפיצה וככל הנראה גם לא מכנסיים.

ובכל זאת, אנחנו משערים שהוא היה בכושר טוב מאוד. הוא רץ, הוא צד, הוא הרים, הוא דחף, הוא גרר, הוא נלחם והוא שרד.
למזלנו, העולם שלנו ידידותי בהרבה ונוח לאין ערוך. יש לנו כל מה שאנו רוצים, וציוד מצוחצח עומד לרשותנו מתי שנחפוץ כדי להזיז קצת את הגוף ולנסות לחזור לאחור במנהרת הזמן אל המצב הטבעי, הראשוני, הבריא. רבים לא מסוגלים לחשוב על עצמם עושים איזשהי פעילות ספורטיבית מחוץ לכותלי חדר הכושר. אפילו לא לרוץ בחוץ (כי יש שמש, או גשם, ואין מיזוג, ויש אפילו עליות או ירידות ואין "שיכוך" - כל הסיבות למה בעצם דווקא כדאי לרוץ בחוץ). וודאי שלא להרים משקולות או כל אימון אחר.
מאידך, אנחנו מאמינים שהעולם הוא מגרש המשחקים הטבעי שלנו, ומתוך הגישה הזו התפתחו מספר זרמים או גישות אישיות:
  • ראשית חכמה היא התפיסה הדוגלת בפונקציונאליות באימון ושנאת המכונות. נראה לי שזה משותף לכל הסעיפים הבאים, ובסיס גם בפילוסופיית קרוספיט. בפשטות, הכוונה היא להתאמן, להתאמץ, אבל בהקשר מערכתי כולל ובגישה פונקציונאלית המדגישה תנועות גוף מלאות ולא "מפורקות" בעזרת מכונות המבודדות כל שריר לחוד.
  • Parkour התחיל הפרברי העוני של צרפת כריצה עירונית חופשית, שאכן תורגמה באמריקה ל Free running או Urban freeflow, שבגדול מנסים למצות את היופי וההנאה שבתנועה ו"להשתחרר" מכבלי הסביבה המודנית. את הסרטון הזה אני מניח שכולם מכירים, ובכל זאת, אי אפשר שלא להתפעל מזרימת התנועה. היו עוד כמה תנועות דומות לפני ואחרי כמו Yamakasi ובגדול כולן מחייבות אומץ, אקרובטיקה, איזון ומהירות.
  • הפילוסופיה של "כל העולם הוא חדר הכושר שלי" התפתחה מאוד בעקבות תנועת ה Paleo ומארק הרחיב והעשיר אותה ועודד יצירת סדרה שלמה של סרטוני אימון המתמקדים בביצוע פעילות גופנית באיזורי פרא או ביצוע תרגילי משקל גוף ללא ציוד "תקני". אפילו צבי העלה סרטון מגניב שכזה לא מזמן. אמרנו "אדם קדמון"?
  • מעט שונה הוא Blair Morrison, המשתמש לעתים קרובות בציוד פשוט (כמו חבל טיפוס או טבעות), ומנצל את הסביבה (אורבנית או כפרית) כאתגר. כך למשל הוא מנצל גרם מדרגות ארוך, מעקה גבוה, חומה, עץ או מעקות כמכשירי כושר. בלייר לא מנסה להיות "רק" בחוץ או "טבעי בכל מחיר", אלא פשוט מתבונן היטב בסביבה, ומדמיין בכל מקום כיצד יוכל לנצל זאת לאימון. זכורים מאוד אימוני שלו כמו הליכת דוב בשלג ואז טיפוס על גג הבית המושלג, כפול בלי-סוף, ועוד.
  • עוד בן דוד של הנ"ל היא גישת הריצה היחפה שצוברת יותר ויותר מעריצים בשנים האחרונות. אני והוויבראם שלי הלכנו חצי דרך לכוון הזה (ואנחנו "כמעט יחפים"), אבל גם לארץ הבשורה הגיעה ואפילו יש פורום "נולדנו לרוץ" בתפוז המוקדש רק לריצה יחפה.
בין לבין יש אותנו, שמנסים כל הזמן להשתפר, לעבוד פונקציונאלי, ולתבל את האימונים בקצת מציאות נושכת.
ולמה אתם מתחברים? האם אתם מתאמנים בחוץ או בפנים? יחף או נעול? לבוש או זרוק?

ספרו לנו בהערות גם על תוצאות של האימונים שלכם (אני עדיין במנוחה)ץ


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

המקובעות של אנשים מקבעת אותי ומגבילה אותי בגיוון שאני מנסה לעשות באימונים שלי ואפילו בביצועים,
לדוגמא, אין לי מושג מה ה-1RM שאני יכול להגיע אליו בדדליפט, למה? כי זה לא נעים לאוזניים העדינות של שאר המשתמשים בחדר כושר לשמוע משקל נופל בחדר כושר.

את האימונים שדורשים לא יותר ממשקל גוף אני מבצע בבית ואז אני אשתדל יחף ולבוש מינימלי ונוח עד כמה שאפשר וכמובן שבחוץ.
ריצה- רק בחוץ, אלא אם כן זה טאבטה שצריך שיפוע ואז ההליכון מנצח.

תוצאות אימונים?
היום אמור להיות יום מנוחה אבל אני חושב שאני אשחק כדורגל.
שלושה ימים אחרונים פשוט הורגים,
יש שני אימונים מעניינים שאפרסם להם את התוצאות שלי בהמשך שזה האימון שפורסם היו בקרוספיט.קום ואימון השבוע של קרוספיט סנטה קלארה.

כדאי גם להזכיר את movnat בתחום הזה.
http://www.youtube.com/watch?v=SKGF-ErsJiI

אימון איזומטרי!
במהלך טיול בדרום אמריקה ביצעתי אימונים איזומטרים.
באימונים האיזומטרים השתמשתי במגבות, חבלים או סתם באיברי גוף אחרים בכדי לייצר את ההתנגדות על השרירים.
ראיתי תוצאות לא פחות טובות מאימוני משקולות.
רק שזה אימון קצת מעצבן ומשעמם

הוסף רשומת תגובה