אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

דיאן לראש חודש אדר

היום דיאן: 21-15-9 של 100 ק"ג דדליפט וכפיפות מרפקים בעמידת ידיים.

שלום חברים וחודש טוב. אני בחופשה מהמילואים. לרגל המאורע חגגתי היום עם גרסה מוקטנת משלי ל"לינדה". אחרי שבוע של "מנות קשות" (אוכל צבאי), מצבי הפיסי לא משהו. לקח 23:51 שניות לעשות 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 עם 80 ק"ג לדדליפט (קצת יותר ממשקל גוף) ועם 39 ק"ג לקלין (קצת יותר מחצי) ועם כפיפות מרפקים בשיפוע גדול במקום דחיקות ספסל (אין לי). היה קשה. מאוד.
כמה מילים על הדיון האחרון לגבי ברכיים ובריאות האימונים. ראשית כל: הדיון עצמו מבורך.
קרוספיט דוגלת בתנועות ואימונים פונקציונאלים בלבד. לעומת מכונות חדרי הכושר שעושות ברובן תנועות להן אין שום ישימות בחיים האמיתיים (למעט ניפוח של שרירים מסוימים), בקרוספיט הכל פרקטי וטבעי. הברכיים (שלי לפחות) מתיישרות כל פעם שאנו עומדים בחיים. למצב הזה בדיוק צריך להגיע בתנועות אוליפיות ודדליפט וכו'. כשאנו עומדים אנו לא דוחפים את הברכיים לאחור ("לנעול" אותם), אבל זה בהחלט קורה כשמתאמנים במכונה של יישור רגליים. בדדליפט פשוט נעמדים, וכך בכל ענפי ספורט המשקולות החופשיות. ואלו תנועות, אם מבצעים אותן נכון (!!!) בריאות, מצוינות ואתלטיות מאוד. לפעמים בחיים צריך גם להרים אבנים. וראו תמונה, 120 ק"ג אבן.
והערה: דחיקות ספסל היא התנועה היחידה בקרוספיט שאינה פונקציונאלית כמעט בכלל ובכל זאת משתמשים בה לא מעט וזאת מכיוון שהיא נחשבת כיעילה מאוד בשיפור מכלול יכולת קשורות. אבל החלט זהו חריג המעיד דווקא על הכלל.
דדליפט למשל, הוא מוקצה ונחשב ל"משהו מסוכן מאוד" ב99% מחדרי הכושר בארץ, לעומת היותו תרגיל בסיס לתכניות הכושר של 99% מהאתלטים המקצועיים בכל ספורט שהוא (כדרוגל, כדורסל, אתלטיקה וכו'). אז אל תאמין לכל מה שמוכרים לך בחדר הכושר.
שתהיה שבת שלום ומבורך, ובלי פיגועים. לא רוצים את הזוועה הזו שוב.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

אחרי מנות צבאיות, למושג משקל גוף יש משמעות חדשה לגמרי :).
אתמול ביצעתי את האימון האחרון של השבוע שהוא מעין וריאציה על דיאן.
דדליפט משקל של 45, כפיפות מרפקים בעמידת ידיים (חלקית) וניתור לגובה. מס' סטים של 15 12 9 6 ו 3, על זמן.
לקח 10:35 להשלים.
זמני הפרוג וה l-sit נותרו ללא שינוי עדיין, אך נמשיך להתעקש.
אני בודק שבוע הבא לעבוד לפי לו"ז שהומלץ ב mikes gym, האתר בו נמצא המחשבון שצירפתי. יש שם מאמר לגבי תוכנית אימונים של weightlifting crossfitter, שילוב של קרוספיט עם מתן דגש על ההנפות. מדובר בשלושה ימי אימון, יום מנוחה ועוד שניים נוספים ולאחר מכן יום מנוחה וחוזר חלילה.
עוד משהו סרטון שמדגים את האימון שביצעתי אתמול.

היום בצעתי את אחד הסיוטים הכי נוראיים של קרוספיט, אכזרי יותר מטבאטה ונורא יותר ממרפי: Fight Gone Bad .

Fight Gone Bad הוא אימון אינטרוואלי. ניתן לקרוא הסבר באנגלית בקישור הבא

את החתירה החלפתי בקפיצות חבל כפולות.

אוקיי, לניקוד:
כדור: 33 - 22 - 23
סומו: 23 - 20 - 10
קופסה: 39 - 30 - 25
פוש-פרס: 13 - 16 - 10
קפיצה בחבל: 36 - 30 - 32

סה"כ: 362.

זה היה קשה באופן מחריד.
קרוספיט אמיתי.

שבת שלום.

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

הוסף רשומת תגובה