אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פשוט ו(לא) קל

50 בורפיז על זמן (כמה שיותר מהר). זה אימון קצר מאוד, אבל בעצימות מאוד גבוהה של סבולת לב-ריאה.

מי שרוצה להשלים את אימון אמש, היה זהה לאימון של ה-8 לאפריל. אני עשיתי רק את חלקו (SP ו PP כנדרש (הגעתי ל 60ק"ג) אבל הפסקתי את ה PJ בגלל כאבים בכתף שמאל. סה"כ היה חצי אימון אז אני לא סופר אותו).
בתמונה ובסרט: מי שמיצה את פוטנציאל האימון של פראן, מוזמן לעשות זאת עם מסיכת חמצן וציוד כבאים מלא...

שיהיה בוקר טוב ושבוע טוב.
Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

לא עשיתי את האימון אמש (בשבת) כי עד שהבנתי מה צריך לעשות לא ידעתי באיזה משקלים להשתמש לכן עשיתי קצת קפיצות ושכיבות סמיכה ורק בקשה קטנה מכיוון שאני לא מצליח להפעיל את המדיה פלייר שלי בקשתי היא שתשים (דעאל) גם סרטוני הסבר און-לין (יוטיוב,מטהקפה...)

האימון של אמש צריך להתבצע במשקל אליו אתה מסוגל להגיע. (כלומר להתחיל ממשקל קל ולאט לאט לעלות משקל, עם כל חזרה, עד למקסימום, בהתאם למספר החזרות המבוקש). ככלל, תמיד יש להתאים ליכולת האישית, גם שמצוין משקל מבוקש, בדרך כלל הוא יהיה גבוה מדי למתחילים.
חשוב לא להשתגע ולעשות רק מה שהגוף יכול לבצע בטכניקה נכונה!
לגבי הסרטונים. שים לב שבדרך כלל בעמוד התרגילים הרשמי של קרוספיט יש שני פורמטים MOV ו WMV. אחד מהם לפחות צריך לעבוד אצלך במחשב. אם לא, פשוט תוריד אחד מהפליירים החינמים הפזורים ברשת. windows media player אמור לעשות את העבודה לשניהם.
ביו-טיוב אין בדרך כלל סרטונים "רשמיים" של קרוספיט אלא כל מיני סרטונים אישיים או של מרכזים כאלו ואחרים, אבל בהחלט גם שם אפשר למצוא שפע של מידע.
חפש לפי שם האימון (פראן, וכו').
מדי פעם אני שם סרטוני אונליין, אבל על פי רוב אני מסתפק בהדגמה הרשמית...
בהצלחה.

בוקר טוב
אני עדיין מחוץ למסגרת ומתגעגע קשות, אבל בגלל שעות השינה הלא סדירות שבתי מכתיבה אני בעוצר אימונים על מנת לא להגיע להתשה. בכל אופן שמחתי לראות שיש מצטרפים חדשים וששיאים ישנים נשברים. אני בנתיים בין החתלה להחתלה משתדל לפחות לקרוא, הרבה בספר של mark rippetoe אבל בנוסף עוד כל מיני מאמרים וספרים.
עיקר הפוקוס שלי מתמקד בימים האחרונים בנושא התזונה, קראתי על דיאטת הזון שקרוספיט דוגלים בה. קצת "קשה" לי עם ההחמרה שיש בה, שלפי הבנתי הגישה היא הכל או כלום. בכל אופן התחלתי לקרוא ספר שנקרא The Grappler's Guide to Sports Nutrition .
ספר שפחות או יותר חג סביב עקרון הזון, אבל לי יותר קל לפעול לפיו. יש לי אותו בקובץ PDF, ש"הורדתי" מהאינטרנט. (לפי החלטת דעאל, אני אשמח לחלוק אותו).
אני מוסיף עוד קישור למאמר נחמד ב YNET, דיאטה: אל תבלבלו את המוח, תקשיבו לגוף.

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לוחץ מקש ימני על הקישור (WMV) ושומר אותו במחשב. אט אט אני יוצר לעצמי מאגר של סרטי הדרכה, סרטי מוטיבציה, הרצאות, ועוד..

עשיתי 50 בורפיז ב-4:30 דקות והרגשתי במהלך התרגיל שאני צורך יותר חמצן מכרגיל (מריצה למשל) כנראה התרגיל אמור להעלות את אספקת החמצן לגוף נראה לי שקוראים לזה אינטרוואל

בוקר טוב, כל הכבוד על הזמנים אוריאל. בנוגע לצריכת החמצן, יש אכן הרגaה של צריכה גבוהה יותר בתרגילים מסוג זה. בצורה מופשטת, פה נמצא ההבדל בין תרגול אנאירובי לאירובי. בפשטות התרגול האנאירובי הוא מאמץ גופני מוגבל בזמן (כגון הרמת משקולות) אשר במהלכו השרירים מייצרים אנרגיה ללא ניצול חמצן. לכן יש את ההרגשה שחסר אויר כל הזמן, בניגוד לריצה שהיא נחשבת אימון אירובי כלומר פעילות גופנית הדורשת מאמץ מוגבר של הלב והריאות על-מנת לספק את הדרישה המוגברת של השרירים לחמצן. המושג אינטרוואל לא מתייחס לפעולת נשימה, אלא הכוונה היא לפרק זמן מדוד או מס' פעולות שמוקצב כמו 5 חזרות בסט. זה מושג שבעצם מייצג כימות של פעולה בין אם בתוך תבנית של זמן או בתבנית של פעולות חוזרות.

הוסף רשומת תגובה