אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

Overhead Squat או פראן


היום נעשה 3-3-3-3-3-3-3 כלומר 3 כפול 7 של overhead squat, (כל סט מעלים מעט משקל עד למקסימום). זהו תרגיל מעולה לחיזוק היציבה והבטן דווקא. למתחילים מומלץ להתחיל פשוט עם מקל מטאטא.
אתמול (בשבתות אין פוסט בדרך כלל) היה פראן. הפק"ל המפורסם ביותר של קרוספיט ולפי רבים גם האהוב ביותר. קצר, קורע ומאתגר. השלמתי אותו אמש כנדרש בדיוק ב 8:41 שזה שיפור של דקה בדיוק מהפעם הקודמת שעשיתי אותו בפברואר.
רגע של נוסטלגיה: כשהתחלתי עם קרוספיט, לפני כשנה וחצי-שנתיים, עשיתי פראן עם 15 ק"ג וכפיפות מרפקים במקום מתח, לקח לי עשרים דקות ואח"כ לא יכלתי לרדת במדרגות שבוע כי התכווצו לי השרירים. בקיצור, שורה תחתונה, למי שיש ספק, קרוספיט עובד!
בתמונה: ג'יימי משפרת את ניעות הקטלבל שלה. יש גם סרט.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

בוקר טוב, אתמול ראיתי תוכנית על לוחם UFC בשם שון שרק. החלק המעניין שם היה תוכנית האימונים שלו, הצפיה עצמה די מתישה. לחלק מהתוכנית קוראים caveman training, תובענית וחזקה. אמנם לא קרוספיט אבל השילוב והגיוון בתוכנית אחת, תואם בהחלט את העקרון. אפשר לראות את החלק של אימון הספציפי, בלינק הבא .

אשמח אם תוכל לפרט על איזה שרירים עובדים התרגילים היומיים ועל איזה מטרות (כוח מתפרץ,סיבולת,מהירות...) בטח תוכל למצוא את המידע לזה באחד מאתרי הקרוספיט הקהילתיים (כמו שלך\שלנו) ברחבי הגלובוס ועוד דבר מעניין אותי לדעת מה ההשכלה שלך בספורט? בתודה מראש אוריאל

הרבה בקשות. תשובות קצרות.
1. הרמות אוליפיות, בעיקר הנפה, עובדות על כח וכח מתפרץ. כך גם קפיצות על קופסה. חבל, ריצה, חתירה עובדים על מהירות וסבולת, בעיקר. יש הרבה מאוד תרגילים שעובדים גם על יציבה (למשל overhead squat), גמישות, איזון ועוד תכונות אתלטיות.
אין סוף לפירוט האפשרי פה ולכן לא נאריך ונפנה להגיון האישי. איפה שחשוב, אני משתדל לציין, כמו היום.
2. אני אוטודידקט לענייני ספורט שרכש ידע בהרבה זיעה, ספרים וקהילות. שום "תעודה" מאיזשהו מוסד, אם זה ממש חשוב לך...
3. חשוב לא פחות, הערב בצעתי את האימון והגעתי עד ל60 ק"ג שלוש חזרות של overhead squat. כיף.

הוסף רשומת תגובה