אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

סמל ראשון מוסטפא רבינוביץ'/ אשר קרביץ


היום מנוחה, אז זה הזמן לשתף באחד הספרים שקראתי לאחרונה. האמת, הספר הזה חדש כל כך, שהוא אפילו עוד לא הודפס בשוק (ונכון, קראתי אותו קריאה מוקדמת של ההוצאה). האמת שהספר יצא כבר פעם, בשם אחר - "אני מוסטפא רבינוביץ'" (ראו תמונה ישנה, כי אין עדיין עטיפה מעודכנת למהדורה הנוכחית), אבל נחל כשלון במכירות. עכשיו הוא יוצר בגרסה משופרת ובעריכה מעודכנת, ועוד נראה אם זה ישפר את גרף המכירות.

מכל מקום, נקודה ראשונה לזכות הספר נרשמה עם השם המגניב. ישר מחבר אותך למציאות שמסוגלת להתרחש רק כאן בארצנו הקטנטונת. מהר מאוד מתברר מקור שמו של הספר. מוסטפא הוא כינויו של המחבר/המספר, שהנו לוחם בדובדבן, ומשרת כצלף. מכאן ואילך הספר מתאר את התקלויותיו, אהבותיו, מחשבותיו ומסעותיו של המספר בנבכי הקסבות של שכם וחברון. הספר כתוב בטון חיילי, כלומר קצר, ציני, משעשע וחרמני. אבל, וכאן חולשתו של הספר, הוא לא מצליח להתרומם להרבה יותר מאוסף של חוויות (מארב זה, מבוקש כזה ויריה כזו). כל חוויה וסיפור כשלעצמו נשמעים בדיוק כמו שהיו החבר'ה שלי מספרים בזמנם, אבל לא הרבה יותר מזה. משעשעים במידה סבירה ואמינים ברמה מתקבלת על הדעת. החלק החלש הוא החוט המקשר בין האפיזודות, אהבתו לבת הקיבוץ ומשיכתו לבת השירות הלאומי. נו באמת. כל העסק נשמע טחון ולעוס. הספר גולש למחוזות הזויים במיוחד כשגיבורנו מתחיל לנהל דיונים עקרוניים על פציפיזם וניצול כח החיילים בידי הממשלה. זה יכול להיות סביר מפיה של שלי יחימוביץ' אבל לא מפיו של מוסטפא רבינוביץ'.
מוסטפא, למי שלא הבין, הוא הכינוי המבצעי של גיבורינו. לכל לחם בדובדבן יש כזה כינוי. מאוד מרגש.
וכן, כמו בכל סיפור חיילים יש גם מוות בלתי נמנע של אחד החברים לנשק, בגידה, ו"כמעט ונפגע" אחד או שניים.
שורה תחתונה: ספר שצעירים לפני גיוס יקראו בשקיקה, חיילים יקראו בנסיעה ומבוגרים יותר ינודו בהבנה. נו, טוב. ישחקו הנערים לפנינו.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

עוד פעם זה קורה לי...
מיד אחרי אימון החברים קוראים לי למשחק כדורגל ואני לא מצליח להתאפק ולהגיד לא אני לא בא. האם יש בעיה עם זה כי הרי אם חיל המארינס מתאמן בקרוספיט אני מניח שהם עושים אי אלו פעולות מתישות ביומיום שלא קשורות לאימון אז מה שמעניין אותי זה מה הם עושים אחרי מבצע האם הוא מפריע לשגרת האימונים? או האם הם מפחיתים את האימונים?

הרבה זמן לא עידכנתי .
אז ככה , לאחרונה הצלחתי לבצע כפיפת מרפקים בעמידת ידים ( רגלים על הקיר ) .
זאת מטרה שאפילו לא העזתי לסמן לעצמי!
כמו הרבה אנשים אני מרגיש בר מזל שגיליתי את הקרוספיט ואני סקרן איפה הייתי היום מבחינת תפיסת הכושר של קקרוספיט , אם היתי מתחיל מקודם יותר .
הדבר הכי מדהים בשיטה מבחינתי , הוא לגלות יכולות שאפילו לא חשבתי שהן רלוונטיות לגבי .
אפילו הזמנתי חולצה מהאתר , שמהר מאוד הפכה לפרסומת טובה לשיטה , מכיוון שאנשים שואלים שאלות ולאחר שאני עונה ,אני מפנה אותם לאתר הראשי והבלוג כרפרנס .
שמתי לב שמרבית האנשים די נכנסים לוורטיגו מהאתר ( לא ברור לי מדוע מכיוון שה - faq מעולה ) ולכן אני ממליץ תמיד להתחיל מ- "סינדי" ,
wod מעולה שלא דורש ציוד ושמהר מאוד רואים נקודות\עננים שחורים בעינים והכי חשוב מראה לך שאתה לא בכושר ואיך אפשר למדוד את זה בשיטה פשוטה ומהירה .
דווקא מכיוון שקרוספיט זאת שיטה שתלווה אותי לתמיד , אני שוקל לנסות ( אחרי לבטים רבים ) שיטה אחרת ל - 4 חודשיים שמבוססת על הספר : Maximum Strength ( הסופר ידוע ומומלץ בקהילית הקרוספיט )
השיטה מתחילה מבדיקת מקסימום של 5 תרגילים :
1. סקוואט
2. דדליפט
3. דחיקת חזה
4. קפיצה מהמקום למרחק
5. 3 חזרות של מתח עם משקל מקסימאלי
לאחר 4 חודשים בשיטה בודקים עוד פעם תוצאות ואמור להיות שינוי משמעותי .
כפי שאתם מבינים הדגש כאן הוא על כח ולא על כח ומסה ( אין לי עניין בהיפוטרפיה ), דומה מאוד לקרוספיט
אבל לדעתי יכול לשרת אותי בהמשך אימוני הקרוספיט .
מה דעתכם ?

אוריאל
1. על תתאפק , שחק כדור רגל קרוספיט זאת שיטה שאמורה לשרת אותך בסוגי ספורט אחרים .
2. עניתי לך לגבי המתיחות בעדכון מ - 28 לחודש .
3. forza italia ב - euro !

אוריאל - הקרוספיט הכי טוב זה לגוון ולהנות. לכן, משחק כדורגל שאתה מפעיל בו שרירים זו פעילות קרוספיט נהדרת. קרוספיט כשמו כן הוא: כושר נרחב וכדורגל, זה גם סוג של כושר :)

גלעד, סחטיין על המטרות החדשות שלך, באמת לא ראינו אותך כאן מזמן. התכנית נראית לי טובה והיא בהחלט תשפיע על היכולות שלך. השאלה היא, מה הן בעצם. אם אתה מחפש יותר כוח וRM1 גבוה יותר, אז זו הדרך, אבל אם אתה מחפש להתפתח יותר בכול ענפי ההתעמלות אז אני מניח שאימון ספציפי יותר ייתן תוצאות טובות יותר.

בנוגע לבלוג, הוא באמת קצת מרתיע ולא נוח. בינתיים אני חושב על סידור קטן ועל מידע רלוונטי שאוכל לכתוב / לתרגם בעצמי. כשאגבש תכנית אני אשלח אותה לדעאל ונראה כבר. בינתיים יש כמה תפריטים שהם אכן לא רלוונטיים. כמו "10 סיבות למה קרוספיט", "תוצאות האמת", קטעי ווידאו מועילים". וגם כאלו שדורשים שכתוב כמו "המלצות של חברי הקהילה" ו"רשימות שפורסמו בבלוג וכדאי לקרוא".
אבל בכללי? הבלוג לא מסובך ואפילו נוח למדיי.. אני אוהב אותו :)

לילה טוב.

אני חושב שכל שילוב של קרוספיט עם אימון ייעודי אחד יכול רק להועיל. השאלה כמה זמן יש בחיים.
אני תמיד שמח לקבל הצעות לשיפור הבלוג והקהילה וגם לקבל בקורת בונה (!) אם כי לא תמיד מתחייב ליישם.
אני אשמח גם לפרסם תמונות שלכם, אם תשלחו לי.

הוסף רשומת תגובה