אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מודלים ומטרות



היום אימון מגניב, שמצוטט ממשחקי קרופסיט 2009, וכל הרעיון הוא לקבל איזושהי מידה על היכולת שלך, בהשוואה אל יכולת סוסי-העל (כמו ניקו סאלו וג'ייסון קליפה) שהתחרו בשנה שעברה. כלומר, נו, בואו נראה אם אתה מספיק חזק להתחרות בעצמך. מול הנשים.
כמה שיותר סיבובים בשמונה דקות (בלבד) של: 4 כפיפות מרפקים בעמידת ידיים, 8 ניעות של ק'טלבל 32 ק"ג ו 12 כפיפות בטן עמוקות לקינוח הסיבוב.
עכשיו בואו נקבל קצת פרספקטיבה. מי שיכול להשלים אפילו סיבוב אחד כנדרש בדיוק, עובד את רף הסף של החוזק. כבר זה לא לגמרי טרוויאלי. 4 סיבובים יהיו הישג יפה מאוד של כח. מאוד. חמישה סיבובים יהיו חלום לרוב בני התמותה. 6 סיבובים זה מיקו סאלו (לשם ההשוואה) ו 7 סיבובים (וקצת) היה איזה פטריק שעשה. לא ברור לי איך.
ההשוואה הזו מולידה שאלה מעניינת. מה עושה לכם ההשוואה לאתלטים האלו?
הרי ברור שאם אתם מתאמנים על ריצת 100 מטר, אתם לא באמת מתכננים לעקוף את אוסיין בולט. לא בגלגול הזה. ואם אתם מתאמנים על הרמת משקולות, לא תדמיינו את עצמכם מניפים גם שלושת רבעי ממה שחליל סולימנגלו היה מניף (170 ק"ג בהנפה, והוא שקל רק 55 ק"ג). אז מה הסיפור הזה עם משחקי קרוספיט, שגורמים לנו לחשוב שאולי אולי אולי, יש מקצה אחד, או תחרות אחת, שנוכל בהם להתמודד בכבוד. אוקיי, לא לנצח אבל לפחות להרגיש בין שווים.
התשובה נעוצה בשאלה.
בספורט מתמחה (כל ספורט מתמחה: ריצה, אופניים, זריקת כידון או כדור נוצה), האתלטים מגיעים להשגים מדהימים, וחוצים שוב ושוב את סף היכולת האנושית ומציבים אותה גבוה יותר, רחוק יותר וכבד יותר. את הדברים האלה כיף לראות בטלויזיה, ולצקצק בלשון, אך, הוא רץ מהר, מדהים.
מצד שני, קרוספיט, בדרכה הבלתי מתמחה (בהגדרה), פותחת עולם אינסופי של אפשרויות להתבטא ולהוביל פיסית. כמובן שלכלל הדרישות הפיסיות יש מכנה משותף (מהירות, סיבולת, גמישות, כח ועוד - עשרת מרכיבי הכושר הגופני), אבל אופן היישום של מרכיבים אלו משתנה ובלתי צפוי, וכך יתכן שדווקא קומבינציה מסוימת עשויה להיות זו בו אתם טובים יותר, יחסית, מאחרים.
ועכשיו לאתגר: האם יש מקצה או תחרות אתלטית שאתם יכולים לדמיין (או להמציא) בה תתמודדו בכבוד מול מיקו סאלו?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

אני בכלל לא חושב על זה.. האנשים האלה זה משהו מיוחד :)

במסגרת השאלות שלי כמתחיל, קטלבל סווינגס, אפשר לבצע גם עם משקולת יד רגילה? וזה עדיין יהיה as rx'd?
אני לא חושב על משהו שיש לי בחדר כושר שיכול לשמש בקטלבל כמו שנהוג לאחוז אותו..

אהלן הרבה זמן לא כתבתי פה רק עקבתי אחרי הפוסטים המעולים שלך דעאל בזמן האחרון התחלתי להתאמן על הנפות, מצאתי את הנישה המתאימה לאימונים אבל עדין יש בי את הפחד לעלות למשקלים כבדים נגיד בסנא'ץ אז אני כרגע רק מאמן את הקאורדינציה ושיווי המשקל .
לפני שבוע ביצעתי פראן כנדרש עם 40 קג' בזמן שיא 4:30, זמן שלא האמנתי שאני יכול להגיע אליו ועוד עם 40 קג'.
והיום ביצעתי את האימון של היום
4 עמידת ידיים אף נוגע ברצפה
8 ניעות עם משקולת ולא קטל' של 20 קג' זה מה שהיה
12 בטן עמוקות ספסל מוגבה ורגליים בתוך ספסל שוודי
סך הכל 6 סיבובים שבסיבוב השישי לא השלמתי את הבטן עשיתי רק 6 בטן.
נשתמע...

יותם - כן, אין בעיה.
מושיקו - טוב לשמוע, ואתה מתקדם מהר למועמד המוביל שלנו לתחרויות...
אני השלמתי אמש חמישה סיבובים מלאים כמעט לגמרי כנדרש. 30 ק"ג במקום 32, וכפיפות מרפקים בעמידת ידיים, לא הגעתי עם האף לרצפה, אז בתחרות לא היו סופרים לי את זה...

הוסף רשומת תגובה