אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שינה עריבה

sleep with one eye open

אחרי שאני עושה אימוני כח כבדים, אני ישן כמו מת.

מה שמעניין היא הדינמיקה של העייפות ושל ההתאוששות, כפונקציה של סוג האימונים. אני מניח שזה עניין אישי מאוד, ואצל כל אחד זה מעט אחרת, אבל אצלי יש קשר ישיר בין המשקולת לבין הכרית.
אם האימון הוא עם משקלים גבוהים, או אימון של חזרות גבוהות אבל עם עומס משמעותי (ולא אימון סבולת של ריצה ולא אימון סבולת שריר כמו סינדי, ולא אימון קצר כמו פארן), יש לזה השפעה ישירה על רמת השינה שלי ועל איכותה. אימון "מזרז שינה" שכזה יכול להיות למשל דדליפט 5*5 או מתח עם משקולות + סקוואטים כבדים או האימון שעשיתי שלשום - 200 קפיצות חבל כפולות, 50 סקוואטים עם 40 ק"ג, 50 מתח וריצת 1600. אימונים כאלו תמיד משאירים אותך רעב ועייף מיד אח"כ. זה נורמלי (ואם אתם לא מרגישים ככה, סימן שאתם צריכים לשים עוד כמה ק"ג ברזל על מוט המשקולות). מה שמעניין הוא שבדרך כלל, אני הרבה יותר עייף ביום המחרת ואז אני חייב לישון והמון.
הבהרה: אני תמיד ישן הרבה וטוב. לפחות 7 שעות בלילה. בדר"כ 7.5. זה משהו שפיתחתי לי בשנים האחרונות ואין לי שום בעיה לא לראות טלויזיה בכלל ולהמיר אותה בכרית ושמיכת פוך עבה בלילות חורף. אתמול, רק כדי להשלים את הסיפור, הגעתי הביתה מהעבודה באיזור 19:00, אכלתי משהו (חביתה משתי ביצים עם טונה, סלט אבוקדו, סלט ירקות, וגבינות עיזים מעולות מצאן-אל), ומיד הרגשתי שעוד דקה אני מתפרק מעייפות.
ב 21:30 נכנסתי לכיבוי אורות, נרדמתי לפני שהספקתי לספור ארבע כבשים וישנתי עד שבע בבוקר כמו מת.
בימים כאלה הגוף אומר לך: "הלו, מר קדמוני, אתה אולי אוהב להתאמן חזק, אבל עכשיו אני צריך לנוח, אז תעשה טובה, אל תדחוף לי עוד אימון היום". אז אני משתדל להקשיב לגוף שלי ולתת לו את מה שהוא צריך - אימונים, מזון ומנוחה.

כמה שעות אתם ישנים בלילה בממוצע?
האם אתם מרגישים שחסרות לכם שעות שינה?
מה עזר לכם להרחיב את סל שעות השינה שלכם?

תמונת פליקר של megditi

Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה