אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

הו דיאטה יקירתי


בעולם מושלם איש מאיתנו לא היה יודע דיאטה מהי ומה השימוש שלה (דיאטה במובנה המקובל בשפה העברית המדוברת כלומר אכילה מוגבלת לצורך ירידה במשקל. באנגלית דיאטה היא משטר תזונה מסוים, וזו דווקא מילה בסדר).
היא לא היתה מופיעה במילון ולא היו לה חסידים, מאוכזבים, מאוכזבות ומקצוע התזונאיות לא היה מגיח לעולם. היינו רק חיים לנו ככה בכיף של עצמנו, אוכלים כשרעבים ולא אוכלים כשלא רעבים, ואפילו לא היתה לנו מראה כדי להיות מוטרדים ממה שנשקף ממנה.
תחשבו רק איך היה נראה הסרט טרזן עם ג'וני ווייסמילר המנוח לו היתה לו בעיה של דימוי הגוף.
I Tarzan; you Diet

אבל העולם, אעפס, איננו מושלם.
לפני כמה עשרות שנים הדיאטה הגיחה לעולמנו בכל עוצמתה ואין בית בו אינה מבקרת חדשות לבקרים. כמו חלק ממפלצות היותר מרשימות של המיתולוגיה היוונית, גם הדיאטה המודרנית היא מסוכנת, רבת פנים ושמות:
כמו קרברוס, היא זאת השומרת על פתח השאול
כמו מדוזה, מי שמביט בה, מתאבן
כמו הסירנות, מי שמקשיב לקולה עלול למות מזה
כמו ההידרה, היא וראשיה גדלים מחדש מיד לאחר שכורתים אחד מהם
כמו המינוטאור, הסאטירים והקנטאורים, חלק מהמתבוננים ומהמתבוננות בה רואים עצמם כשילוב בין אדם לבהמה... ("אני פרה", "אני רעב כמו סוס" וכדומה כיד הדמיון).
כזו היא הדיאטה: נוראה ומרושעת יותר מכל מפלצות יוון גם יחד. ובכל זאת, היא הגיעה לכאן, היא הגיעה רעבה, והיא באה להשאר.

תזונה קדמונית מנטרלת את הצורך בדיאטה. היא מחזירה את הגוף למנגנונים הטבעיים שלו - רעב ושובע - והיא מאפשרת לחיות חיים מלאים, בריאים וטעימים ללא צורך באובססיביות הכפייתית של ספירת נקודות, קלוריות, כמה כפיות שמן או מספר הביצים בשבוע. כדאי מאוד לקרוא את "למה אנחנו אוכלים כמו שאנחנו אוכלים" כדי להבין מעט יותר את מנגנוני שמירת המשקל שהגוף שלנו מנהל. אנשים מאמינים במיתוסים רבים סביב דיאטות.
ועדיין, לא תמיד קל להגיע למשקל "האידיאלי", שהוא לעתים קרובות מדי פונקציה של דימוי ולא פונקציה בריאותית (אם רואים לך או לא רואים לך את הקוביות בבטן לא אומר מאומה על רמת הבריאות שלך. לעומת זאת היקף מותניים גבוה הוא מנבא חזק מאוד לבעיות לבביות).
אז ראשית אומר שברוב רובם של המקרים איני רואה כל צורך בשום "דיאטה" ספציפית לירידה במשקל מעבר לעקרונות התזונה הקדמונית (אני גם הרי ממליץ שלא להחזיק בבית משקל אדם!). תזונה קדמונית תאפשר תמיד (אבל תמיד) הגעה למשקל נכון ונוח, ובקצב ירידה איטי, מדוד וטבעי (ולא דיאטה רצחנית ומסוכנת כמו דיאטת הורמון ההריון, חלילה). אבל מה אעשה ואני מקבל הרבה מיילים ותגובות מאנשים ונשים שרוצים יותר. שרוצים גוף חטוב יותר, שרוצים ירידה מהירה יותר במשקל, ומוכנים להשקיע בכך עוד מאמץ. לאלו הפוסט הזה מיועד. כלומר, תזונה קדמונית לא בהכרח תביא ל7% שומן (לגברים), אבל בהחלט תעלים כל זכר לכרס. אבל עדיין יש כאלו הרוצים דווקא אחוזי שומן נמוכים במיוחד ומתלבטים כיצד לשלב זאת עם תזונה קדמונית.
שאלה נוספת המופיעה במיילים שלכם היא כיצד לייצר ירידה נוספת במשקל לאחר תקופת ההסתגלות. כלומר, עם המעבר לתזונה קדמונית, לאחר שבועיים-שלושה ראשוניים ללא שינוי במשקל, אנשים בעלי משקל עודף כמעט תמיד חווים ירידה מהירה יחסית במשקל. ככל שעובר הזמן הירידה במשקל הופכת לאיטית יותר. לבסוף (אצל כל אחד זה אחרת, תלוי בנקודת ההתחלה) מגיעים למשקל תקין. ועדיין, כאמור, יש אלו הרוצים יותר. כלומר, פחות. משקל.
להלן fine tuning  של התפריט בעיקר למטרה של ירידה נוספת במשקל (לחתונה, לבריכה, למטרות כלליות). הנחת העבודה העומדת בבסיס פוסט זה שאתם כבר כמה חודשים לפחות על תזונה קדמונית, אתם כבר אוכלים נכון, כבר מבינים מהו התפריט הטוב והנכון עבורכם, ושהגוף שלכם כבר הגיע לאיזשהו "פלטו" שממנו הירידה במשקל היא איטית והדרגתית יותר. והכי חשוב, אתם זוכרים שירידה מהירה במשקל אינה בריאה ואינה רצויה!

אז הנה כמה המלצות שטובות תמיד כדי לאבד משקל בחכמה ויעילות:

  • צום לסירוגין. המפתח היעיל ביותר לירידה במשקל הוא צום לסירוגין. הוא מבטיח שהגוף שלכם יפעל טוב יותר ויעיל יותר בשריפת שומנים. בצעו צום לסירוגין מדי יום או צומות לסירוגין ארוכים יותר. עושים 16 שעות? עברו ל 18. וכדומה. מיצאו נקודה שנוח לכם איתה ועדיין אפשרית כאורח חיים תקין. צום הוא בריא, יעיל ונוח. שלבו זאת מדי פעם או כל יום, אבל כל המרבה הרי זה משובח. 
  • אימונים בכלל, ואימוני משקולות בפרט. המעבר לתזונה קדמונית מעודד ירידה במשקל כבר כשלעצמו, אבל שילוב ספורט ואימונים יגביר מאוד את יעילות ירידה במשקל. אמנם תזונה לבדה אחראית על 80-90% מהמשקל שלכם, אבל שילוב ספורט יקדם את הירידה במשקל ואת ההרגשה החיובית בכלל. תעשו ספורט (כאילו, באמת, עכשיו!). את האימונים תשמרו אינטנסיביים וקצרים והייתי ממליץ מאוד על עבודת משקולות כמנוע לשריפת שומנים. לא צריך 400 קילו בחצר. מספיק קט'לבל אחד טוב וכבד ואתן על המסלול המהיר לישבן הקטן. 
  • אימון לאחר צום. צמתם? נצלו את הצום לאימונים. כשהגוף שלנו במצב צום הוא יעיל יותר בשריפת שומנים. ברמה הפרקטית כדאי להתאמן בבוקר כי זה אחרי צום הלילה או ב 8-9 בערב אם אכלתם צהרים מוקדמים יחסית. (הערה: אם מאוד חשובה לכם לבנות מסת השריר למרות הצום, אפשר לקחת חומצות אמינו חופשיות לפני האימון מה שיבטיח די חומצות אמינו במחזור הדם. אבל ל 99% מהאוכלוסיה אין בכך כל צורך. זה טוב בעיקר לגברים צעירים שרוצים מאוד מאוד קוביות חרוצות עמוק בבטן וידיים גדולות)
והנה המלצות שטובות רק ללחוצים במיוחד על המשקל שלהם:

    • שימו לב מעודף חטיפים קדמוניים. עם המעבר לתזנה קדמונית רבים מחליפים את הנשנושים המסורתיים במאכלים טובים כמו אגוזים, חטיפי אנרגיה קדמוניים, בשר מיובש, חצי תפוח עם טחינה וכדומה. המשותף לכל הנשנושים הללו שהם עתירי אנרגיה ולכן גם בלי לשים לב, אנשים צורכים דרך נשנוש אנרגיה מיותרת. אז וותרו לגמרי על החטיפים העשירים ועברו לכוס תה. זכרו שתזונה קדמונית לא אומרת שצריך לאכול בלי סוף אגוזים ושוקולד מריר. בטח לא כאשר ירידה במשקל היא המטרה העקרית עבורכם.
    • פחות גוון בארוחות. אני אישית לא ממליץ על הדרך הזו, אבל יש אנשים שמוצאים אותה מאוד יעילה עבורם. הרעיון הוא להסתפק באותו מגוון מצומצם של 4 ארוחות שוב ושוב. למשל חזה עוף וסלט. הרעיון שכל ארוחה מזינה אבל חוסר הגוון מפחית את הפידבק החיובי ואת התגמול על האוכל ולכן ננטה לאכול ממנו פחות. זו אסטרטגיה מבאסת (בהגדרה), אבל יעילה. טים פריס למשל מביא הרבה ספורי הצלחה סביב גישה שכזו.
    • פחות פחמימות. אכילה של פחות מ 50 גרם פחמימות ביום תוביל לירידת משקל. נקודה. אטקינס ידע מה הוא אומר. אני לא חושב שדיאטה קטוגנית כזו היא חיונית לאורך זמן ואפשר בודאי גם בלעדיה, אבל שוב, על מנת לעודד ירידה במשקל אפשר בהחלט. 
    • תנהלו רישום: מה אתם אוכלים באמת. לעתים קרובות אני שומע אנשים שאומרים לי "גם ככה אני לא אוכל כלום" אבל כשהם מחזיקים ביד פנקס לפתע הם מגלים שיש הרבה יותר נשנושים ואכילות קטנות ולא מתוכננות שצוברות עוד ועוד. רישום אובססיבי יכול לעזור לאנשים שלא מצליחים להגיע לשליטה מספקת בדרך אחרת. אולי זה מתאים לכם גם?
    ועיקר כמעט שכחתי:
    • קחו את הזמן. לא בוער לרדת במשקל. לא מהר. לא בכח. תנו לעצמכם את העונג לאכול נכון, ללא רעלים, ללא תיעוש. קחו נשימה עמוקה. נפש בריאה בגוף בריא, ולאו דווקא בגוף רעב.
    • תאהבו את עצמכם. תפרגנו לעצמכם. אהבה היא תחילתה של שינוי חיובי.

    ומה אתם חושבים?
    שתפו אותנו עם הניסיון שלכם!
    מה עבד? מה לא עבד? מה תמליצו לחברים ולחברות המאותגרים?
    ומהי דיאטה עבורכם? עדיין מפלצת או שכבר כרתתם את ראשה אחת ולתמיד?

    Share/Bookmark

    By מר קדמוני with 45 comments

    45 הערות קוראים:

    האם אימון לאחר צום לא דורש ארוחה לאחר האימון (ובעצם שבירת התבנית של 16 שעות צום 8 אכילה)?

    לי אישית הוספת אימון שבועי של ספרינטים (20 שניות ספרינט, 40 שניות מנוחה כפול 8-10) עושה את העבודה. במיוחד עם שילוב צום.

    תלוי מטרה.
    1. אם המטרה העקרית היא ירידה במשקל, לא חייבים לאכול אחרי האימון.
    2. אם אתם גברים ובעניין של שמירת מסה בכל מחיר, אפשר לקחת BCAA (חומצות אמינו חופשיות) שעה שעתיים לאחר האימון ולאכול את הארוחה העקרית בצהרים.
    3. יום לפני האימון אפשר גם להתחיל את הצום מוקדם(נאמר ארוחת ערב ב 5 אחה"צ) ולאכול ארוחת בוקר אמיתית וגדולה מיד אחרי האימון (ביצים, סלט וכדומה).
    4. אידיאלי יהיה לעשות את אימון בוקר מאוחר יחסית, ממש לפני ארוחת הצהרים, רק שזה לא באמת פרקטי ל 99% מהאנשים. אני עושה זאת לעתים בימים שאני עובד מהבית.

    צום לסירוגין לא טוב לנשים.
    http://www.paleoforwomen.com/shattering-the-myth-of-fasting-for-women-a-review-of-female-specific-responses-to-fasting-in-the-literature/

    יש פשוט פחות נתונים על נשים. אבל ב- leangains הוא טוען שהפרוטוקול שהוא עושה לנשים פשוט כולל פחות שעות צום וחלון אכילה מעט גדול יותר.

    מעולם לא שמעתי על טענות האלה ואני סקפטי אם מחקרי חולדות אכן רלוונטים כאן. האמת שבחיים האמיתיים אני מכיר הרבה מאוד נשים שמצליחות מאוד מאוד עם שילוב של צום לסירוגין, ועשרות רבות (אם לא מאות) של מיילים שקיבלתי על הנושא מחזקים זאת.
    מעבר לכך, תרבויות ילידיות אוכלות ברובן המוחלט פעם או פעמיים ביום, לא יותר. גברים, ילדים ונשים כאחד. אין שם תפריט נפרד לנשים או ארוחות תדירות יותר.
    כולנו רקמה אנושית אחת.
    ונשים, כמו לגבי הרבה דברים אחרים בחיים: אם זה לא מתאים לכן, אל תעשו זאת, רק שאני חושב שזו דרך יעילה, בריאה ופשוטה ביותר להשגת הצלחה. תמצאו את המינון הנכון, היעיל והנוח עבורכן מבחינת משך (בשעות) ותדירות (בימים).

    האנונימי הראשון, אני צם 20 שעות. אוכל בין 16:00 ל20:00, את האימונים שלי אני מסיים ממש לפני ארבע. בחיי שאפילו סתם מלפפון אקראי מקבל טעם של גן עדן כשאתה דוחף את עצמך ממש בסוף הצום (שלא לדבר על התחושה האלוהית משהו שאני מרגיש מאז שאני קם ועד שאני מספק את הרעב שלי בארבע.)
    בכל אופן הנקודה היא שבהחלט יש דרכים להתאמן לאחר צום בלי לשבור את התבנית.

    אנונימי השני, הרעיון שצום יהיה חיוני גם לנשים תמיד היה משונה בשבילי כי ההטבות שמרגישים ממנו מקושרות ישירות לצורך לצוד- צורך שנקבות לא אמורות להרגיש (לפחות לפי חלוקת התפקידים הקדמונית). אם המסקנה של הכותבת באמת נכונה יש להניח שהגוף הנקבי פחות בנוי להתמודדות עם צום, מה שאומר שאו שנשים 'התפתחו' מהר יותר בקטע הזה או שגם בעבר נשים היו אוכלות יותר. די הגיוני יהיה "לפנק" אותן אבל אני יכול רק לשער לכל היותר.

    דעאל, כתבה פנטסטית, מאוד שיעשעת אותי בהשוואה ליצורים המיתולוגיים. לא חשבתי על לקחת חומצות אמינו לפני כן, יש לך המלצות מאיפה להשיג?

    תודה עמוס. כל חנות ויטמינים. יש לי את של סולגאר.

    בשיטת הצום לסירוגין, אין בעיה לשתות קפה עם חלב במהלך היום?

    אין שום בעיה. בקפה עצמו אין קלוריות ואם אתה מוסיף מעט חלב מדובר עדיין בכמות זניחה (ובתנאי שהקפה ללא סוכר כמובן).

    דעאל,
    לפני אימון בסוף צום אני אוכל 3 חלבוני ביצה (בערך 12 גרם חלבון ופחות מגרם פחמימות), האם אמור להיות לזה אותה השפעה כמו 10 גרם BCAA?

    אימון אחרי צום אינו מביא בהכרח לניצול שומנים טוב יותר

    ראה http://www.kilogram.co.il/2392/האם-פעילות-אירובית-אחרי-צום-לילה-ממקסמ

    מה אם אילו שמאוד רזים וצריכים לעלות את אחוז השומן שלהם?

    מה אם אילו שנמצאים בתת משקל ורוצים לעלות את מסת השומן שלהם?

    אנונימי, תודה. ייתכן באימוני אירובי ארוכים מאוד (שעתיים) אחרי צום לא נמצא הבדל. באימונים קצרים וכבדים יש הבדל משמעותי מאוד ופשוט רואים זאת עבור כל מי שמנסה.
    ליבליב, זה נושא ששווה פוסט נפרד.

    דעאל יקר,
    המשפט : "תזונה קדמונית תאפשר תמיד (אבל תמיד) הגעה למשקל נכון ונוח," - הוא פשוט לא נכון. (מנסיון, לצערי הרב!)
    והוא נובע מהטעות שבמשפט : "תזונה קדמונית מנטרלת את הצורך בדיאטה. היא מחזירה את הגוף למנגנונים הטבעיים שלו - רעב ושובע - והיא מאפשרת לחיות חיים מלאים, בריאים וטעימים ללא צורך באובססיביות הכפייתית של ספירת נקודות, קלוריות, כמה כפיות שמן או מספר הביצים "
    חשוב לציין שזה לא נכתב חלילה מרצון יומרני להוכיח על טעות אלא מהצורך להסביר את הקושי.
    למזלך, אתה כנראה איש בריא בסביבה בריאה שלא נזקק לדיאטה מימיו ולא מכיר את הבעייתיות האמיתית של שמנים. מבחינתם (מבחינתנו) מנגנוני רעב ושובע, שגם משפיעים וקובעים בצורה טבעית את זמני ומינוני האכילה, הם בקבוצת היצורים מהמיתולוגיה שפירטת בהתחלה - יצורים מופלאים שאין כל זכר ועדות לקיומם בחיינו מלבד סיפורים. ו"האובססיביות הכפייתית" שהזכרת היא כזו בדיוק מהסיבה הזו, היא אמורה להיות התחליף. והיא משהו שקיים בחיינו זמן רב כ"כ ש'פשוט להתנער' ממנה כי אין בה צורך, סותר כ"כ הרבה הרגלים מושרשים ופחדים שנולדו מכשלונות שזה לא מעשי עד כדי בלתי אפשרי בעליל. הלוואי, הלוואי שזה היה כ"כ פשוט. אבל זה לא.

    היי דעאל,
    תזונה קדמונית זו דיאטה! ובמונח דיאטה אני לא מתכוון להגדרה בלעז (יעני משטר תזונה).
    אני מתכוון לסטייט אוף מיינד של להיות בדיאטה.
    הבעיה העיקרית בדיאטה כפי שאני רואה אותה, זה הקושי לעמוד בה.
    לכן עצות כמו: להתאמן בצום וצום לסירוגין לא יקלו על מבצע הדיאטה אלא רק יקשו עליו.
    דיאטה טובה בעיני היא כזו שמקלה על מבצע הדיאטה ולא מקשה עליו.
    אני אישית, מתקשה להאמין שהייתי מסוגל לאמץ "תזונה קדמונית" כדרך חיים ואני גם לא רואה כיצד "האנשים הרגילים" אלא שהם לא פריקים של בריאות מסוגלים לאמץ תזונה שכזו.
    לדעתי תזונה קדמונית איננה פתרון הולם לירידה במשקל עבור מרבית האנשים (עבור חלק כן).

    תודה אנונימית ויורם. אני שמח על על הדיון.
    שלוש הערות: הראשונה, אני עומד לחלוטין מאחורי מה שכתבתי. תזונה קדמונית עובדת תמיד! אני מסכים שיש אנשים שיותר קשה להם לאמץ אותה בגלל מחסומים פסיכולוגים והרגלים שקשה לשרש (היינו, להוציא מהשורש), אבל אצלי בתיבת הדואר נכנס מתקבלים כמעט מדי יום מיילים מאנשים שהורידו עשרה, חמישה עשר ואף יותר קילוגרמים ממשקלם. זה אפשרי ויש אנשים הצריכים יותר תמיכה והכוונה אבל זה בהישג יד לכל אחד.
    שנית, יורם - תזונה קדמונית היא בפירוש משטר תזונה של בריאות ולא סטייט אוף מיינד של לרדת במשקל. אין שום בעיה וקושי לעמוד בה לאורך שנים. הבת הבכורה שלי אימצה אותה מרצונה בגיל 14 ומאז עברו שנתיים והיא מחוייכת ומאושרת. כנ"ל אישתי. כנ"ל אחותי. כנ"ל רבים מהשכנים שלי, מהמכרים שלי, מקהילת הקוראים הגדולה כאן, כנ"ל בלמעלה מחמישים עדויות ב"מאגר העדויות" כאן. רוב האנשים הללו הם ממש לא "פריקים של בריאות" אלא אנשים שרואים שזה קל, זה טעים, זה מספק וזה מתגמל בכל הרמות.
    שלישית, אני מסכים שקשה לראות זאת מבחוץ. כשאתה אוכל סנדוויץ' ופסטה לארוחת ערב קשה לדמיין עולם תזונתי מספק ומלא גם ללא דגנים וסוכרים, פשוט כי המוח שלנו מרגיש ומדגיש את ההתמכרות הפיסית למצרכים האלה. אני מציע לך את אותה ההצעה שאני חוזר עליה כמו תוכי: תנסה זאת למשך חודש ימים ואז תספר לנו איך אתה מרגיש, נראה ופועל. אתה עשוי להיות מופתע מאוד.

    היי דעאל,
    אני לא מאלה שאוכלים סנדוויץ ופסטה.
    אני מאלה שיחסית אוכלים די בריא, אבל אני חייב מתוק!
    אני כן אוכל יותר תמרים עם אגוזים בכדי לספק את תחושת המתיקות, אבל לוותר על המרקם של עוגיות פחממתיות לכל החיים? אין סיכוי! זה לא אני.
    אני מניח שגם אתה עושה פשרות בתזונה הקדמונית ושאתה לא מקיים אותה כהלכתה באופן אדוק.
    מבין כל האנשים שציינת, כמה מהם באמת מבצעים את התזונה הקדמונית ללא פשרות?
    אני מבין שמטרת התזונה הקדמונית איננה למטרת ירידה במשקל, אלא למטרת שיפור הבריאות (וזה נושא לדיון אחר).
    אבל אני מתייחס בתגובתי לתזונה הקדמונית רק בהיבט של ירידה במשקל.
    לדעתי עבור אדם שמעוניין לרדת במשקל, הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות אוסף של שינויים אפשריים בתפריט התזונה הנוכחי שלו.
    אם לדוגמא הוא אחד שאוכל לארוחת ערב סנדוויצים ופסטה, כדאי לו להתחיל בהפחתת צריכת הקלוריות שבתפריט (כי בלאוו כי הוא יעשה זאת גם בתזונה הקדמונית).
    ובכדי להצליח במשימה הזו הוא צריך למצוא את הדרך הקלה ביותר עבורו (זאת אומרת, למצוא איפה יותר קל לו להוריד).

    הי יורם. האם להקפיד ב 100% או ב 80% היא שאלה אחרת לגמרי מאשר "האם תזונה קדמונית אפשרית לכל החיים". מדוע אתה מתייחס לשאלת ה"פשרות" כשאלה הקריטית לתזונה בריאה?
    מעולם לא אמרתי שאי אפשר לאכול פעם בשבוע פרוסת עוגה, אם זה מה ש"עושה לך את זה". השאלה היא האם ה"משהו" הזה הוא חלק מהתפריט הקבוע שלך או לא, והאם הנפח של זה משמעותי. בעיני, אם אתה לא אוכל קמח, סוכר ושמנים תעשייתיים אז "חטא" כזה או אחר מדי פעם הוא נורמלי, טבעי ולא אסון בשום פרמטר. הוא גם לא מבטל מאומה מההצלחה או ההישג האישי של חיים מלאים ובריאים על תזונה קדמונית.
    כאמור, נסה בעצמך ותראה איך הולך.

    לא נראה לי שהצלחתי להסביר את עצמי טוב.
    אני מנסה שוב..
    התכוונתי לומר שכפתרון לירידה במשקל, יהיה יותר קל למי שמבצע דיאטה לשנות מרכיבים והרגלים בתפריט התזונה הנוכחי שלו ובאורח חייו הנוכחי מאשר לאמץ משטר תזונה ואורח חיים שהוא כה שונה מאורח חייו הנוכחי, כדוגמת משטר תזונה קדמונית.

    זאת אומרת, אם אדם לא מורגל בפעילות גופנית כדאי שיתחיל לבצע פעילות גופנית כאשר הוא שבע ולא לאחר צום ואני לא נכנס לדיון אם זה אכן יעיל יותר לשריפת שומנים או שהאם שיפור יעילות שריפת השומנים זה בכלל דבר שחשוב לשים עליו דגש כאשר מנסים לרדת במשקל.

    אם לאדם קשה לבצע דיאטה, אז קל וחומר צום של 18 שעות.
    יהיה לו קל יותר להפחית פרוסה מ2 הפרוסות שהוא אוכל בכל ארוחת בוקר.

    אם אדם רגיל לאכול 300 גרם של פחמימות, שינסה לרדת ל-200 גרם פחמימות.
    לרדת ל-50 גרם פחמימות זה לא דבר פשוט. 50 גרם פחמימות זאת אומרת שב-2 תפוחים בגודל בינוני או פחות מ3 תמרים כבר גומרים את תקציב הפחמימות היומי (זה לא דבר שקל לעמוד בו).

    יצא לי לנסות פעם דיאטה בעלת מאפיינים דומים (דיאטת הזון): בשר, ירקות, מעט מאוד פירות וזה היה מאוד קשה.




    היי דעאל.
    זה אנונימי ולא אנונימית. יש גם אותנו :)
    בכל אופן, אין פה משום הטלת ספק ודופי באמינות דבריך ואין לי ספק שרבים מצליחים. גם אני קראתי ושמעתי עדויות רבות לכך אבל מאידך אני גם מכיר עוד אחד לפחות שכשל (במונחי דיאטת הרזיה). אולי הנכשלים פשוט לא ממהרים לפרסם , אולי הם מקבוצת למודי הדיאטות וכשלונותיהן שבאים בסטייט אוף מיינד הלא נכון שמקשה בהצלחה אבל באופן מצער גם מורגל בקבלת הכישלון ואולי העניין הוא באמת הדרכה וליווי שיכלו לשנות את פני הדברים, אבל למיטב ידיעתי אין כאלו בנמצא.(כך למשל אשתך ובתך זכו בהיבט זה ,לסביבה מהטובות שניתן להשיג ולכן אין פלא שהתוצאה היא כמתואר). כי לומר לאדם שמן לאכול כרצונו , גם אם זה מקבוצת מזונות מסויימת, כשכאמור מנגנוני הרעב והשובע שלו מעוותים לחלוטין ולהבין לבד מה נכון לו זה בעייתי. אני גם חושב שזה לא נכון לומר שאין שום קושי לעמוד בתזונה זו לאורך זמן ולו רק בשל הקושי והסיבוכיות שבלאכול כל דבר שלא אתה בעצמך הכנת. ודבר אחרון שברצוני לציין, שאמנם באתר ובגישה שלך נתקלתי בו הרבה פחות, אבל הוא קיים מאוד בתחום, זה שגם כאן מתעסקים מאוד באוכל וגם כאן סופרים! לא נקודות ולא קלוריות אבל כן הרבה מאוד מרכיבי מזון אחרים, החל מפחמימות, אומגה 3 \ 6 , חומצות שומן מסוג כזה או אחר, וכלה ביסודות ותרכובות כימיות שונות ומשונות שנדרש להיות מדען על מנת להבין את כולן. וזה הופך את זה לכפייתיות אובססיבית לא פחות מהאחרות וקשה להבנה ומעקב אולי אף יותר מהן.

    ליורם ואנונימי,
    אני רוצה לנסות ולהסביר למה לדעתי התזונה הקדמונית שונה לחלוטין מדיאטות אחרות(ואני כן רואה בזה תזונה ולא דיאטה בפורמט הקבוע של דיאטה).
    אפתח ואומר שאני כארבעה חודשים מקפיד על תזונה קדמונית ועד כה ירדתי 14 קילו.אני מרגיש מצויין ולא רואה שום סיבה לשנות.
    ניסיתי דיאטות אחרות ואני חושב שההבדל המשמעותי בין התזונה הקדמונית לשאר הדברים נעוצה בעובדה שספירת קלוריות היא מלחמה בלתי נגמרת בעצמך.כל ארוחה היא מאבק כל ביס מלחמה.כאן אנחנו אומנם נדרשים לתכנן מראש מה נאכל אבל ברגע שמתרגלים נפתח עולם שלם ועשיר של מזון עשיר, מזין וטעים.אני מאוד אוהב לאכול ולא הפסקתי לאהוב אני רק מתכנן יותר טוב.
    כמו כן, שים לב דעאל לא אומר להתחיל בצום לסירוגין.הוא אומר למי שמעוניין לתת אקסטרה מייל אחרון יפעל כך.
    לדעתי בהתחלה דווקא צריך להתחיל עם אותה כמות של אוכל שאתה רגיל.לאחר שמתחילים להתרגל ורואים תוצאות יותר קל לעבור לצום לסירוגין וכו...
    בהצלחה!
    אריה.

    לכל המגיבים והקוראים,
    בעזרת התזונה הקדמונית הצלחתי לרדת כ 7 ק"ג בחודשיים. עשיתי זאת ללא "רעב" או "ספירת קלוריות".
    השבועיים הראשונים היו קשים, בכל זאת סוכר ולחם, אבל אחרי זה הכל הלך חלק. לא הרגשתי רעב/ עצוב/ חולה/ חיוור - או כל תיאור אחר.
    אחד הדברים הכי טובים שקרו לי הוא למצוא את האתר הזה ולהיות מנוי לכתבות שלו.
    לפי ניסיון אישי, הדרך הטובה ביותר להתחיל דיאטה היא קודם כל לרצות. לשים על זה את ה"ראש". אחרי זה הכל נהיה קל יותר.
    לכל המתקשים העצה שלי היא להסתכל על עצמך, למצוא נקודות חוזק, להתמקד ביכולות שלך, לתכנן - ופשוט להתחיל. התזונה הנכונה, הטובה, הבריאה = כבר תעשה את שלה.
    היום, בשבילי הספורט הוא בונוס.
    אגב, מעבר לירידה הגדולה במשקל, כנו שכבר ציינו כאן - ההרגשה נהדרת!
    השבועיים הראשונים הם הכי קשים...קטן עליכם!

    יורם ושאר הספקנים...
    עובדתית, עפ"י הנסיון שלי, רובם המוחלט של אלו המאמצים תזונה קדמונית יורדים במשקל. אני מתרשם שההצלחה בקרב גברים כמעט מוחלטת ואילו אצל נשים זה מעט יותר מורכב.
    הדברים שנכתבו לגבי הקושי באימוץ תזונת פליאו הפוכים למציאות !!! אחד היתרונות הגדולים באימוץ תזונה זאת היא שניתן לאכול הרבה ממה שמותר מבלי לספור ולחשב. ברגע שמעיפים את הרעלים: סוכר, דגנים ושמנים תעשיתיים, הדברים הופכים לפשוטים הרבה יותר.
    יורם, אתה אוהב מתוק, זה מובן. הבעיה אינה שאתה אוהב מתוק אלא שאתה מכור לסוכר. ההתמכרות לסוכר אינה שונה מהתמכרות לאלכוהול או ניקוטין - ברגע שתיגמל, יהיה לך הרבה יותר קל.

    ומילה לגבי אימון גופני....
    כאשר אוכלים ארוחת ערב עשירה, מלאה בחלבון ושומן מהחי, אין צורך לאכול לפני אימון הבוקר. זה תהליך, אבל הוא לא ארוך. אם מורידים את כמות הפחמימות ומעיפים את הסוכרים והדגנים, מרוקנים את אמבטיית האינסולין שבה טבלנו. מהר מאד הגוף, שמתחיל לקחת הרבה יותר אנרגיה משומן, אינו דורש אוכל בבוקר לפני האימון. מכאן, די פשוט להתאמן בדרך שדעאל ציין ו"ללמד" את הגוף להשתמש יותר בשומן כמקור אנרגיה גם בשעת מאמץ.

    אוסיף ואומר שגם אימוני כוח אינטנסיביים, על משקל גוף בלבד, יכולים לתרום רבות: מתח, מקבילים, טבעות, פלאנצ'ים, ואימונים פליאומטריים (קפיצות)

    אריה ואנונימי, ראשית - תודה.
    אני לא יודע מאיזה משקלים התחלתם ומה ההיסטוריה שלכם.
    כשניסיתי, עשיתי בדיוק מה שאתם מתארים. גם אני אחרי תקופת ההסתגלות הסתדרתי עם התזונה ונהניתי מהאוכל. לא נלחמתי בכמויות והקפדתי רק על התוכן. כנראה שמשהו במנגנוני הגוף שלי או בכמות\הרכב\תזמון האוכל גם כשמדובר באוכל נכון ובריא לגוף היה לקוי.

    אני יכול רק להעיד על עצמי, ועל עוד 2-3 מקרים שאני מכיר אישית. אבל עדיין לא יצא לי לפגוש מישהו שהתזונה הזאת לא השפיעה עליו לטובה. לפעמים קצת קשה בהתחלה כי לוקח זמן לגוף להתרגל לנצל שומנים ולא פחמימות. אני אישית הרגשתי ירידה בכוח באימונים לשבוע -שבועיים ככה, אבל מאז אני מרגיש מצוין.
    אני הורדתי 14 קילו תוך 4 חודשים בלי לספור קלוריות, רק להקפיד על מה שאני אוכל ובלי "לרמות" יותר מדיי.
    לצום בא בטבעיות לאחר תקופה ואם מתקשים אפשר להתחיל על ידי הוספת קצת שומן לקפה בבוקר.
    אני גם חייב להגיד שלהקפיד על התזונה הזאת היא דיי קלה לי, ממש לא מתגעגע להתקפי רעב ונהנה מה האוכל. האמיתי.

    חברים, אתם מדהימים! כיף לראות את השיתוף! תודה.

    רוצה לציין שאני בחורה רזה שעברה לתזונת הפליאו מטעמים בריאותיים בלבד,
    ואני שהייתי מכורה לקורנפלקס ולחם התחלתי לאכול כמויות גדולות של בשר ושומן והגדלתי משמעותית את הצריכה הקלורית שלי, וחשבתי לי איזה יופי, אני גם אעלה קצת במשקל ואהיה יותר מלאה ויפה...
    ו.....
    רזיתי.
    רזיתי חמישה קילו!!!
    למזלי הפסקתי לרזות אחרי כמה שבועות, אבל היה חשוב לי לציין את הנקודה הזאת כדי להבהיר שתזונת פליאו שמאמצים אותה בצורה הנכונה תפחית ממשקלכם עם צריכה קלורית גבוהה יותר ממה שצרכתם עד כה. זו עובדה. ואם לא עובדה, אז לפחות כלל (ואולי יש יוצאים מהכלל).
    בהצלחה לכולם!
    יפעת

    זה לא תמיד חכם להתסכל על המשקל, הרבה פעמיים ישנה עלייה במסת שריר וירידה במשומן. אני כרגע נמצא במשקל יחסית קבוע אבל מסת השריר שלי עולה ואחוז השומן שלי יורד.

    פוסט בנושא:
    http://www.kadmoni.com/2010/09/blog-post_27.html

    בחור שעזב את תזונת הפליאו מטעמים אידיאלוגיים (קשה נפשית לאכול חיות וכולי וכולי) והתחיל בהתלהבות רבה את תזונת הפירות הנאה.
    כך זה הסתיים:

    http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=391

    אני ממש בקטע של הגבלת פחמימות עקב משקל יתר,
    דווקא היה לי קל מאוד להעיף בצקים וסוכרים ברגע שמרשים לי בשר ושומן,
    רק השאלה שלי היא האם הירקות נכללים בכמות הפחמימות המותרת או שאפשר לאכול מהם בנוסף, בלי חשבון?
    בכל הדיאטות דלות-הפחמימות הדעה זהה, שירקות הם פחמימות לכל דבר (למעט ירקות עיליים כמו חסה וסלרי), במיוחד עגבניות פלפלים וכולי.
    רציתי לשמוע דעתך.
    בתודה

    אנחנו לא כמו כל השאר בכל מובן. אל תספור ירקות כמו מלפפון, עגבניה, פלפל, חציל וחבריהם כפחמימות ואכל לתיאבון (אבל זה לא כולל שורשים עמילניים כמו גזר, סלק ודומיהם כמובן).

    זה לא מובן - גזר וסלק הם לא עמילניים (כמו תפוח אדמה ובטטות) אז אתה מוכן בבקשה לפרט? זו הפעם הראשונה שאני שומע שגזר וסלק הם קטגוריה נפרדת מהירקות.
    אז מה דעתך באותו האופן על:
    דלעת
    דלורית
    בצל
    ???????

    ממליץ בחום על ה- intermitent fasting. עונג של דבר. הרגשה מופלאה של שיכרון חושים במשך הצום וגם לאחר שבירתו. תוצאות יום יומיות. תחושת סיפוק עצמי ורוגע. שליטה עצמית ושיפור המשמעת העצמית. ושורה תחתונה- הופך אותך למכונת שריפת שומנים משומנת...(;

    תודה נעם. אנונימי, מעט רוגע בבקשה. ירקות הם ירקות, וככלל אצבע, תאכל חופשי סלטים וכדומה. אבל סלק וגזר הם יחסית עשירים בפחמימות (כ10%+) ולכן אם המטרה העקרית שלך היא ירידה במשקל באמצעות הגבלת הפחמימות, לא יעזור לאכול סלטי גזר או סלטי סלק ולדמיין שאין שם פחמימות. מאידך, כחלק מסלט או בשלבים של "תחזוקת משקל תקין ללא מאמץ" (כלומר, יתר החיים בתפריט קדמוני), תאכל חופשי ולתיאבון. אני מקווה שזה ברור יותר.

    תוכל בבקשה לפרט אילו ירקות אתה ממליץ לי לסלק מהתזונה? בבקשה קח בחשבון שאני די בור ומבולבל מכל המידע. תן לי איזו רשימה קולעת של ירקות שהיית ממליץ להימנע מהם במשטר של הגבלת פחמימות קפדני במיוחד לשמנים כמוני.
    אודה לך מאוד

    אוקיי, למען הסר ספק: אני לא ממליץ לך לסלק שום ירקות מהתפריט. אני בהחלט ממליץ לך לסלק דגנים, סוכרים ושמנים תעשייתיים. אם תוריד במקביל גם את ה"פחמימות הקלאסיות" כלומר תפו"א ושורשים דומים, כבר סביר מאוד שירדת לרמה נמוכה מאוד המעודדת ירידה במשקל! בתוך עולם הירקות, כלל אצבע פשוט הוא ששורשים כוללים יותר פחמימות והשאר הרבה הרבה פחות. תאכל סלטי ירקות חופשי (וכנ"ל ירקות ועלים בתנור: כרובית, ברוקולי, כרוב, חצילים, פלפלים, וכו'). סלק וגזר תאכל במידה וכתוספת. וכאמור: זה רק בזמן ירידה משמעותית במשקל, אח"כ מהם חופשי בתפריט.

    יו איזו הפרעת אכילה.
    הגיע הזמן להתיידד עם השומנים שלך של ילדיך של אשתך.

    אחרי שהתרגלתי ל20 גרם פחמימות ביום כל גרם אחד יותר ואפילו מלפפון קטן וחמוד מתבטא לי בעלייה במשקל!!!! :(

    היזהרו מההפחתה בפחמימות

    אנונימי(ת) - את מתארת שביצעת דיאטה קטוגנית חריפה מאוד וכזו מעולם לא היתה מומלצת לציבור הרחב מעל דפי בלוג זה

    כשמדובר על לקיים את התזונה הזו כמה חודשים - על כמה חודשים מדובר? האם הגיוני שתהיה עליה במשקל בתחילת התהליך?

    רק טוב....
    כבר 66 ימים

    לאכול טוב להנות
    לא לפחד משו

    לא לפחד משומן ומירקות אהובים
    לא לספור
    להתנתק מהמשקל הדיגילי.

    הוסף רשומת תגובה